Nina och jag,

Nina har gjort en äppelpaj till efterrätt och till den behöver man en smuldeg.
Så Nina gjorde en smuldeg som vi sedan satt och smaskade på, de var gott för stunden men nu har man en äcklig eftermsak av smör, mjöl och socker, det som smuldegen innehåller. Usch, nu mår man nästan dåligt, jaja jag får väl skylla mig själv.

Någonting jag tror kan bli riktigt gott en regning eftermiddag då man är sugen på nåt sött är snabbkolan. Själv har jag inte provat receptet men ska nog göra det snart : 

SNABBKOLA


Ingredienser:

100 gr Smör/margarin

2 dl Strösocker

1 dl Sirap

4 msk Vetemjöl

2 msk Kakao


Gör så här:

Börja med att smörja iin ett bakplåtspapper. Blanda sedan alla ingredienser i en tjockbottnad kastrull. Koka upp allt på svag värme medan du hela tiden rör om. När det kokat upp låter du det koka i 4-5 minuter eller tills smeten tjocknat. och KOM IHÅG, rör hela tiden om annars fastnar det i botten. När det sedan har kokat klart breder du snabbt ut smeten på bakplåtspappret och jämnar till. Låt sedan smeten stelna lite och klipp den i lagom bitar. Sen är det bara att börja äta, riktigt enkelt och snabbt.
snabbkola


Kommentarer
Postat av: hannah

thank you so much :)

2009-01-11 @ 19:25:44
URL: http://hannahslife.blogg.se/
Postat av: hanna

d har baxa mitt recept:O

2009-01-12 @ 01:00:11
URL: http://hbrynger.blogg.se/
Postat av: Emma Gynning

Mellan 200 och 400 kr vilka fynd!

Hoppas allt är bra med dig!

2009-01-12 @ 11:21:36
URL: http://frokengynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0