Jag hade tänkt berätta lite,

2008, det var mitt bästa men också mitt livs hemskaste år. 
Det började underbart med min älskade pojkvän och Cecilia. Jag hade många vänner som jag tyckte jättemycket om men det här var mina bästa vänner om man säger så. Vi tre firade nyår tillsammans. Vi umgicks mycket då ett tag, jag, Jonas, Cissi och Matte. Allting var så bra, jag levde livet med mina kompisar och kärleken. Jag fotade en hel del också. Det var på den tiden man kallades "fjortis" av allt och alla. Jag sket i vad folk tyckte och tänkte, jag körde mitt race. Sen så kom våren och jag började förändras. Sen så kom sommaren och jag började ta avstånd från Cissi. Jag vet inte varför, men vi skildes åt och kanske hamnade vi i o takt med varandra. Jag började istället umgås mer med Jonas och hans kompisar och de vänner som vi har gemensamt. Jag skaffade mig en massa lösa kompisar men visste att Jonas alltid fanns där för mig och ställde upp på vad som helst. Han var verkligen min bästa vän.

Han var speciell för mig, han älskade mig för den jag var. Han försökte aldrig förändra mig. 
När sommaren tog slut så kom hösten och skolan drog igång. Allt flöt på rätt bra, jag fortsatte leva livet. Jag trodde att jag alltid skulle ha det såhär bra, men jag hade fel. Det var i december allting hände. På en månad vändes mitt liv helt upp och ner. 

Jag trodde att det här skulle vara slutet på ett toppenår och att 2009 skulle bli minst lika bra. 
Men andra Advent så åkte jag, Jonas, min pappa och Nina på kyssning. 
Allting var underbart och jag var hur kär som helst. Sen så hände någonting som gick så sjukt fel.
Jag hatade mig själv för att jag inte varit en tillräckligt bra flickvän. 
För att glömma ville jag bort, bort hemmifrån och träffa nya människor. Under en period sågs jag mest på stan med olika personer från dag till dag, jag spenderade en massa pengar på skitsaker och sen så kom Ida in i mitt liv. Vi började umgås jättemycket. På annandag jul så var jag med Ida och Krippa, hennes ex. Sen så hände det en sak som gjorde att jag fick utegångsförbud. Det varade under nyår så jag fick alltså fira nyår hemma med mamma och syster. 
Det var väl mysigt men jag skulle hellre firat det med Jonas, för vi hade pratat om att göra det, men så blev det inte. 
Ja så har väl mitt år sett ut, jag kan visa det sen i bilder när jag kommer hem till mamma. 

Nu har jag inga framtidsplaner alls mer än att jag ska gå ut nian med fixade betyg, komma in på de gymnasiet som jag vill och sen ha ett underbart sommarlov att se fram emot.

Kommentarer
Postat av: Moa

låter väldigt jobbigt... och jag som tyckte att mitt liv varit jobbigt och:/

2009-01-07 @ 12:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0