Saker som händer idag.

Idag vaknade jag tidigt, runt nio faktiskt ;D
De blev förståss inte att jag gick upp då, men men. Sen s hoppade jag in i duschen och begav mig till mams. Jag kom hit ungefär halv ett och har smågrejat lite med saker och ting.
Jag har tänt en brasa för att jag tyckte att det var kallt :P
Nu är jag mätt och belåten för jag har ätit två smörgåsar och mina underbara nudlar med crème fraiche till. Onyttigt men så otroligt gott! ;)
Snart ska jag ut med vovven min och sen hade jag tänkt göra en smulpaj för receptet verkade så enkelt. 

Smulpaj
100g margarin.
2 dl havregryn.
1 dl mjöl.
2 msk socker.
Kanel.
Frukt eller bär.

Smält smöret. Tillsätt havregryn, mjöl, socker och kanel och rör till en smulig smet. Gör vid bär eller frukt och lägg sedan bären/frukten i en pajform. Strö över pajdegen. Bakas i ugn ca 20 minuter på 225 grader.

Det står inte hur mycket kanel, men det är nog bara att göra på känn så som man själv tycker verkar lagom.
Sen kommer mamma hem hoppas jag och då blir det lite fart här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0